Vil du åbne en frokostrestaurant i København?


Skal du ud og starte en restaurant? Her får du nogen tips til at gøre dette lettere. At starte en restaurant fra bunden kan godt være en svær opgave, og der er mange, der ikke forbliver oppe i særlig lang tid, som typisk vil skyldes, at der er nogen meget fundamentale ting, der bare ikke er blevet overvejet til at starte med, som bare betyder så meget for at få opbygget et kundegrundlag, der kommer tilbage uge efter uge. Det er dog også en risikabel forretning at vælge at åbne en restaurant, da der er så mange ting, der kan gå galt. I denne artikel vil jeg forsøge at udpensle nogen af de ting, du skal være opmærksom på i forbindelse med åbningen af dit eget sted.

Hvis du ikke overvejer disse meget grundlæggende ting, vil der være stor sandsynlighed for, at du ikke er i stand til at køre din restaurant rundt i længere tid da pengene, der kommer ind bare ikke er nok til at dække de udgifter, du vil have ved den daglige drift.

Denne liste vil bestå af de 4 mest fundamentale ting enhver restaurantejer skal overveje.

Ideen er ting nummer et på listen. Hvilken form for restaurant vil du gerne åbne? Skal det være en restaurant, der sælger italiensk mad eller måske en frokostrestaurant København? Hele din restaurant vil afhænge af det valg, du træffer på dette punkt. Dit menukort, indretning, fremtoning og så videre vil alle være påvirket af, hvilken type mad, der er tale om.

Menukortet er punkt nummer to på dagsordenen. Når du har fundet frem til, hvilken type restaurant, du gerne vil åbne, er det en god ide at kigge på menukortet. Skal der tilbydes mange forskellige retter for at ramme et bredt publikum, eller vil dette blot føre til for stort et madspild, som naturligvis skal indregnes i prisen på de forskellige ting? Hvis du derimod vælger en mere simpel menu, der inkluderer færre kerneretter, vil det også betyde, at indkøbsprocessen bliver klart nemmere. Det unikke ved din menu samt en god oplevelse for kunderne vil være, hvad der bliver ved med at trække dem tilbage til din restaurant gang på gang. Kundetilfredshed er den vigtigste ting i hele konceptet, og det betyder alt.

Beliggenhed og markedsføring er punkt nummer tre. Vil du gøre det til en mainstream restaurant eller skal det være en delikatesserestaurant? En mere central placering vil naturligvis betyde, at flere kunder naturligt vil besøge din restaurant bare fordi den er mere synlig. En mere synlig placering vil oftest også koste markant mere at have i husleje. Det hele er en økonomisk overvejelse for at finde ud af, hvad man gerne vil have, men også hvad der er råd til.

Den sidste ting, jeg vil tale om er selve personalet på restauranten. Du har formentlig oplevet det før, at du er inde et sted, og servicen er elendig. Tog du tilbage dertil, da du havde lyst til at få et godt måltid gangen efter? Jeg gætter på, at det ikke var tilfældet, men at du snarere forsøgte at finde et sted, hvor tjeneren var rar, og maden var god.

Det var alle de ting, jeg ville tale om i denne artikel. Jeg håber du har kunnet bruge den til noget.

Restaurant M
Store Kongensgade 56
1264 København K
Telefon: +45 33 15 85 77

VN:F [1.9.11_1134]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Be Sociable, Share!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>